KENT REHBERİ

• Nöbetçi Eczaneler
• İzmir Hakkında
• Turizm ve Seyahat
• Konsolosluklar
• Muhtarlıklar

YENİ ÇIKAN KİTAPLAR

Mercan Adası - Klasik Eserler Dizisi
Disney Winnie The Pooh ve Tiger - Öykü Sandığım
Uyanış
Gariplikler Diyarı - Bir Orhan Veli Romanı
Küçük Kara Balık

HAFTANIN KİTABI

Dede Korkut Hikayeleri

Nerede övdüğümüz erler,

“Dünya benim!” diyenler?

Ecel aldı, yer gizledi.

Fani dünya kime kaldı?

Farklı coğrafyalarda gezen, gezdiği her yerden izler taşıyan bir kültür atlası...


  Dijital fuarcılıkla tüm dünyaya açılma imkanı 04.05.2020 / 00:00  
 
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, deri ihracatında dijital dönüşüm çalışmalarına hız kazandırarak, üretici ve alıcı firmaları buluşturan Dijital Ticaret Platformu’yla dünyada ve Türkiye'de bir ilke imza atıyor.
 
Tarih 1-3 Haziran
"Yaklaşık 2 ay önce koronavirüsün başlamasıyla beraber hızlı bir çalışmayla dünyadaki fuarcılık ve ticaret sisteminin dijitalleşmeye olan ilgisini incelemeye başladık. Bu bağlamda pek çok yazılım firmasıyla çalışmalar yapmaya başladık. Özellikle ayakkabı ve saraciye sektörlerinin dünyadaki ilk dijital ticaret platformunu yapmaya karar verdik. Bununla alakalı 1-3 Haziran tarihi belirledik. Ümidimiz bu tarihlerde hiç dünyada denenmemiş olan ithal ticaret platformunu gerçekleştirmek. Bununla alakalı yazılım şirketleriyle görüşüp tekliflerimizi almaya başladık. Bazı firmalarla anlaşma noktasına kadar da geldik."
 
Çok iyi hazırlanmış bir internet sitesi, bütün ürünlerin dijital ortama taşınmasıyla sürecin başlayacağına değinen Zandar, sadece üreticileri değil müşterileri de bu platforma çekmeyi amaçladıklarını vurguladı.
 
Ulaşım kolay, maliyet düşük
Bu hafta içinde sektöre gerekli bilgilendirmeleri yaptıklarını ve ön talepleri toplamaya başladıklarını kaydeden Zandar, İZFAŞ'la beraber hareket edeceklerini de söyledi.
 
 
İZFAŞ’tan destek
Erkan Zandar, Dijital Ticaret Platformu’nun pilot uygulama olduğunu, 30 firmayla yapmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.
“100-150 müşteri bir araya gelecek. Firmaların bu platforma kendi müşterilerini davet etmeleriyle olacak. Dijital fuarcılığı İZFAŞ’ın desteğiyle yürüteceğiz. Katılımcı firmalardan dijitalleşme konusunda yatırım bekliyoruz. Tamamıyla yurtdışı odaklı ve bizim müşterilerimizin kendi müşterilerini davet ettikleri bizim de Google reklamlarıyla desteklediğimiz bir uygulama.”
 
Zandar, pandeminin derinden etkilediği İtalya’da bir hareketin başladığını ancak Micam Fuarı’nın hala fiziksel olarak yapılıp yapılmayacağının belli olmadığını şöyle anlattı:
“Eylül’de yapılacak aktivitelerin online olmasını istiyoruz. İnsanlar artık bir yerden bir yere gitmek istemiyor. Bu değişime hazır olmak istiyoruz. Dünyada şu anda 4-5 senedir var olan hibrit fuarları destekleyen platformlar var. Siz bu sisteme dahil olup firma olarak sizin ürettiğiniz ürünlerle ilgili web sitesi oluşuyor. Bu sistemden ziyaretçiler kendilerini üye yaptıktan sonra firma profillerini okuyarak bilgi aldıktan sonra randevulaşıyorlar. Sanki karşısındaymışsınız gibi bir online görüşme yapılıyor.”
 
Ege İhracatçı Birlikleri’nin dijitalleşmeye köprü olduğunu söyleyen Erkan Zandar, “Şirketlerin kendi taraflarındaki dijitalleşme yatırımları çok önemli. Bununla alakalı Ur-ge çalışması yapılmalı. Fuarcılık ve yurtdışı masraflar azalacak. Buradan gelecek olan kazançlar dijitalleşmeye doğru akacak. Dünya hızlı bir şekilde dijital eksene kayıyor. Örneğin Çinliler Canton Fuarı’nın online olarak yürütüleceğini açıkladı.” dedi.
Zandar, önümüzdeki haftalarda 8 aydan beri çalıştığımız bir telefon aplikasyonunu duyuracaklarını, Apple’dan izin beklediklerini de sözlerine ekledi.
 
İZFAŞ Satış ve Pazarlama Müdürü Gökalp Soygül, dijital fuarcılığın artık kaçınılmaz olduğunu söyleyerek, Ege İhracatçı Birlikleri’nin adımıyla sanal fuar organizasyonlarına başlandığını açıkladı.
 
“Tüm ortak olduğumuz kurumların iştirakleriyle İZKA’ya dijital fuarcılık platformu dosyamızı ilettik. Normalleşme minimum 3-4 ay sürecek. Bizim organizasyonlarımız Eylül sonu Ekim başı gibi başlayacak. Mermerde aynı yolu düşünmüyoruz. Turizmde hibrit fuar, moda fuarlarının etkinlik kısımlarını online’a çevirmeyi planlıyoruz. İzmir Enternasyonel Fuarına da acil durum planı hazırladık. Online festival gibi etkinlik belirledik. Altyapı hazır. Satın alma kısmına geçmek üzereyiz. Önümüzde bir engel yok. Fuarcılık tecrübemizi online’a aktaracağız. Firmaları eğitmek çok önemli. Zorunluluktan doğan evrimleşme yaşıyoruz öğrenme hızı ekran bağımlılığımız arttı. Bu dönemi pozitif kullanmalıyız. EİB gibi kurumların öncü olması gerek. Bu tür bir B2B’ye yaklaşması çok önemli. Kullanıcı kolay bir şekilde ayak uyduracak.”
 
 
 
   
P
S
Ç
P
C
C
P
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11


Etkinliklerinizi etkinlik@izmir.com.tr
e-posta adresimize gönderin, yayınlayalım..