KENT REHBERİ

• Nöbetçi Eczaneler
• İzmir Hakkında
• Turizm ve Seyahat
• Konsolosluklar
• Muhtarlıklar

HAVA DURUMU

Partly cloudy Label
Partly cloudy Label
Label Label
Cuma Cumartesi Pazar

YENİ ÇIKAN KİTAPLAR

Dünyasızlar
Özgürleşebilmek - Özgür Olma Cesareti
Nefes
Babaannem Diyor Ki... Dünya Yerinde mi?
Mavi Tuzak

HAFTANIN KİTABI

Dikili İlişkiler

Öyle bir dönemde yaşıyoruz ki, gizlilik sıfır. Sosyal medya senin tüm sırlarını biliyor. Monoton hayatlarımızı televizyon ya da internette gördüğümüz senaryolara ya da akıl almaz başarı hikâyelerine dönüştürme derdindeyiz.

Arkada


  TMO ile üzüm sektörü tonda 600 dolar kazandı 20.01.2020 / 00:00  
 
Üretim ve ihracatında dünya lideri olduğumuz çekirdeksiz kuru üzümde Türkiye’nin dünyada piyasa yapıcı olması için Toprak Mahsulleri Ofisi ile Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ortak hareket etti. 2017 yılında ortalama 1520 dolar olan bir ton kuru üzümün ihraç fiyatı, 2019 yılı sonunda 2 bin 150 dolara yükseldi.
 
Türk kuru meyve sektörünün 1.4 milyar doları aşan ihracat rakamına ulaşırken, bunun 1 milyar dolarlık büyük diliminin, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısı ihracatından elde edildi bilgisini veren Celep, “Türkiye Kuru Meyve ihracatının yüzde 63’ünü oluşturan 894 milyon dolarlık bölümü Egeli ihracatçılar olarak gerçekleştirdik. 2019 yılında çekirdeksiz kuru üzümümüzün ihraç fiyatında ortalama 2.150 USD/ton seviyesine ulaştık ve ülkemize 524 milyon dolar döviz girdisi sağladık. Bu değer 2018 yılında 1.760 USD/ton, 2017 yılında ise 1.560 USD/ton seviyelerindeydi” diye konuştu.
 
Çiftçilerden kaliteli ürün üretmesini beklediklerini vurgulayan Celep, “Doğru dozda ve zamanında atılmış ilaç, doğru zamanda hasat edilmiş kaliteli ürün ile diğeri arasındaki farkı ortaya koyacak bir sistem için çaba gösteriyoruz. Tüketici de bizden bunu bekliyor” dedi.
 
 
Çin’e kuru meyve ihracatında yüzde 116’lık artış
2019 yılında 110 farklı ülkeye 65 bin tonluk kuru incir ihraç ederek 236 milyon ABD doları, kuru kayısı da ise; 100 bin ton ihracat karşılığı 250 milyon dolar üzerinde ihracat geliri elde edildiği bilgisi veren Celep, “Hedef pazarlarımızın en önemlisi olan Çin Halk Cumhuriyeti’ne yönelik ihracat performansımıza baktığımızda 2018 yılında 5.1 milyon dolar olan ihracatımız 2019 yılında yüzde 116 artarak 11 milyon doların üzerine çıktı” dedi.
 
Tanıtım halkasına Çin’den sonra Hindistan eklenecek
Türk kuru meyve sektörü için Uzakdoğu ve Asya Pasifik ülkelerinin hedef Pazar olduğunun altını çizen Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, 2020 yılında Çin’de ve Hindistan’da önemli tanıtım aktiviteleri yürüteceklerini dile getirdi. Celep, 2020 yılında Sürdürülebilirlik ile ilgili projelere ağırlık vereceklerini de sözlerine ekledi.
 
Toprak Mahsulleri Ofisi İzmir Bölge Müdürü Hüseyin Kılboz ise; TMO olarak 2019 yılında 9 numara kuru üzümü 10 TL’den alma amacıyla harekete geçtiklerini ve bu hedefe ulaştıklarını dile getirdi.
 
 
   
P
S
Ç
P
C
C
P
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8


Etkinliklerinizi etkinlik@izmir.com.tr
e-posta adresimize gönderin, yayınlayalım..