KENT REHBERİ

• Nöbetçi Eczaneler
• İzmir Hakkında
• Turizm ve Seyahat
• Konsolosluklar
• Muhtarlıklar

HAVA DURUMU

Güneşli 32°C
Güneşli 20°C
Güneşli 20°C
P.tesi Salı Çarş.

YENİ ÇIKAN KİTAPLAR

İyi Uykular Pollyanna
Aluşta'dan Esen Yeller-Bir Kırım Türküsü
Gölgenin Gölgesi
Kral Lear
Doktor Moreau'nun Adası

HAFTANIN KİTABI

Kendine Hoş Geldin

Kendinden başka kimseye ihtiyacın yok. En kötü gününü düşün, sana “Yanındayım.” diyen onca insan vardı.  Tek başına atlatmadın mı? Düştün, ayağa kendin kalkmadın mı? Doldun, tek başına ağlamadın mı? Soruyorum sana: Değmeyecek insanla


  ``Sporda Doğru Bilinen Yanlışlar `` 13.04.2019 / 08:00  
  ‘Sporda Doğru Bilinen Yanlışlar’ başlıklı sunumunda uyarılarda bulunan Demirci, egzersiz ve beslenme konusundaki bilgilerini katılımcılarla paylaştı.

Egzersiz programında belirlenen hedeflerin önemine değinen Demirci, “Yapılacak aktiviteler ve programların belirlenmesine dikkat edilmesi gerekiyor. Antrenmandan iki saat önce beslenmenin kesilmesi ve antremandan sonraki iki saat içerisinde de beslenmeye başlanılmamasını öneriyoruz. Yine antreman sırasında tamamen aç olmamak gerekiyor. Çünkü bu tür denemeler vücutta hasar bırakabilir. Egzersiz ve spor hayatında öncelik, sağlık temelli olmalı. Hareket ve dengeli beslenmeyi hayatımızda tutarak sağlıklı ve sportif bir görünüme kavuşabiliriz. Yaşa göre değişmekle birlikte doğru egzersiz programı ve beslenme ile vücuda doğru şekilde yaklaşınca altı haftada istenilen hedeflere ulaşılabilir’’ dedi.

Sporda model olarak alınan kişilerle ilgili uyarılarda bulunan Demirci, ‘‘Spor yapılırken profesyonel sporcularla kıyas yapılmamalı. Bu tür kıyaslamalar sonucunda yapılan yoğun egzersizlerin vücuda zararı olabilir. Vücuttaki yağlardan kurtulmak amaçlanıyor ise doğru beslenme programının uygulanması ve mutlaka kan testlerinin yapılması gerekiyor. Vücutta neler eksik neler fazla bunlara bakılmalı ve egzersiz programı buna göre hazırlanmalı. Diyet ve sporun bir bütün olduğu unutulmamalı. Sadece bölgesel yağlardan kurtulmak çok inandırıcı bir yaklaşım değil. Bu durum genlere bağlı olarak gerçekleşiyor. Daha sağlıklı olmak için spor ve dengeli beslenme konusuna bir bütünlük içerisinde yaklaşmalıyız’’ diye konuştu.

Sadece ‘protein’ diyetine dikkat

Sadece protein ağırlıklı besinler tüketilmesine dayalı oluşturulan bir beslenme programının sakıncalarına da değinen Demirci şöyle konuştu: ‘‘ Eğer gündelik olarak protein ihtiyacınızı karşılayamıyorsanız kısa süreli protein takviyesi alabilirsiniz. Ancak fazla protein tüketimi böbrekleri ve diğer organları yorar ve vücüdunuzda faydadan çok zarara neden olur. Bu nedenle sadece proteinle yapılan bir beslenme programını sağlıklı bulmuyoruz. Beslenme programınızda vücudun benzini olan karbonhidrata da yer vermelisiniz. Diyet ve sporla oluşturulacak agzersiz programınızda şu uyarıları unutmamanızı öneriyorum: Hareket edin, yavaş yemek yiyin, içtiklerinize dikkat edin, porsiyonlarınızı küçültün, atıştırmalıklardan vazgeçin, kararında yağ tüketin, tatlıları ve meyveyi azaltın, antreman ve beslenmeyi çeşitlendirin, bilinçli alışveriş yapmaya özen gösterin.’’

Muhiddin Erel Amfisinde düzenlenen etkinliğe akademisyenler ve hastane çalışanları ilgi gösterdi. Demirci sunumunda sürekli olarak masa başında çalışanların yapabileceği egzersizlere de örnekler vererek gün içerisinde zaman zaman bu egzersizlerin yapılması tavsiyesinde bulundu.

Sunumun sonunda Arzu Demirci’ye Kurumsal İletişim Müdürlüğü Koordinatörleri Prof. Dr. Zeynep Özsaran, Prof. Dr. Aslı İkiz ve Prof. Dr. Semra Karaman tarafından çiçek takdim edildi.
 
   
Ağustos'19
P
S
Ç
P
C
C
P
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8


Etkinliklerinizi etkinlik@izmir.com.tr
e-posta adresimize gönderin, yayınlayalım..