KENT REHBERİ

• Nöbetçi Eczaneler
• İzmir Hakkında
• Turizm ve Seyahat
• Konsolosluklar
• Muhtarlıklar

HAVA DURUMU


13°C

13°C

14°C
Cuma C.tesi Pazar

YENİ ÇIKAN KİTAPLAR

İmkansız İlişkilerden Mümkün İlişkilere
Yolcu
Düşündüğün Gibi Değil
Zafer Sızlanarak Kazanılmaz
Harflerin Dansı

HAFTANIN KİTABI

Delilik Günlüğü

“Daha dün gibi hatırlıyorum,” dedi fısıldayarak.
“Hiç kimse ilk kurbanını nasıl öldürdüğünü unutmaz.”

Henry Cutter çok insan öldürmüştür, hem de pek çok. Ama bu cinayetler yalnızca onun hayal dünyasındad


  Çandarlı Limanı Mutlaka Yapılacak... 04.02.2019 / 00:00  
 
İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran ve Yönetim Kurulu Üyeleri, İzmir’e yaptıkları ziyarette, Aliağa’da, İzmir’de ve Kuşadası’ndaki toplantılarda üyelerle bir araya gelerek denizcilerin sorunlarını dinledi.  

Swissotel Büyük Efes Oteli’nde düzenlenen İzmir üye toplantısında İzmir ve Çeşme’deki; Kuşadası’nda düzenlenen toplantıda ise Seferihisar, Menderes, Kuşadası ve Didim’deki üyelerle buluşan Kıran, Ege Bölgesi denizciliği ile ilgili çeşitli konularda müjde verdi. Türkiye’nin gündeminde denizciliğin ön planda yer almadığına dikkat çeken Kıran, “Denizciliği anlatmak ve sektörün sorunlarını çözmek için gece gündüz çalışıyoruz” dedi.

Türkiye’de marinaların kira bedelleri nedeniyle çok zorlandığını ifade eden Kıran, “Ekonomi Şurası’nda Sayın Cumhurbaşkanımıza marinaların kira problemini arz ettik ve kira bedellerinin marinanın bağlama kapasitesi üzerinden alınmasını önerdik” bilgisini verdi.

ÇANDARLI LİMANI MUTLAKA YAPILACAK
Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nın, devletin planlamasında Çin’in başlattığı Bir Kuşak Bir Yol Projesi’nin demiryolu ayağının denize çıkış noktası olarak yer aldığını vurgulayan Kıran, “Burada liman projesi mutlaka bir şekilde yapılacaktır. Oda olarak bu projenin en optimum hangi şekilde yapılması gerektiğini bulup onun için çalışmalıyız” diye konuştu.

Üyesi olduğu Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Lojistik Koordinasyon Kurulu’nun gündeminde Kemalpaşa Lojistik Bölgesi’nin bulunduğunu belirten Kıran, lojistik bölgenin hayata geçtiği zaman İzmir’e önemli bir ekonomik katkı ve avantaj sağlayacağını söyledi.

Bölgedeki tur teknelerinin bağlama, barınma sorunu ile çekek yeri sıkıntılarını dinleyen Kıran, “Sadece bu konuda bir genel sekreter yardımcımızı görevlendirdik. Çekek ve barınma yeri problemini çözebildiğimiz kadarıyla çözmeye çalışacağız” diye konuştu.

Komşu Yunanistan’ın 330 milyon DWT deniz filosuna sahipken, Türkiye’de bu rakamın 28 milyon DWT’te kaldığını belirten Kıran, denizci millet olmak için deniz kültürünün anaokulundan başlayarak Türk halkına benimsetilmesi gerektiğini vurguladı.

Türkiye’de 1.300 civarında yetki belgesi almış gemi acentesi olduğunu, bu sayının fazla göründüğünü dile getiren Kıran, haksız rekabetin ortaya çıkmaması için bu işi düzenleyip devletin kuralları çerçevesinde yürümesini sağlamayı amaçladıklarını açıkladı.

KÜÇÜK YATIRIMLARLA LİMANI BÜYÜTÜRÜZ

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, üye buluşmasında Ege Bölgesi denizciliği ile ilgili detaylı bir sunum yaptı. İstanbul’un obez büyüdüğünü, Marmara Bölgesi’nin bu hızlı büyümeyi kaldıramadığını belirten Öztürk, “İzmir ve bölgesi yatırımcılar için eşi bulunmaz bir yer oldu. Kentimiz hem tarihi hem modern İpekyolu’nun üzerinde bulunuyor. İzmir Limanı çok özel bir liman. Limanda yatırımlarının devam etmesi çok önem arz ediyor. 1.5 milyon TEU kapasiteli liman, küçük yatırımlarla 2.5 milyon TEU kapasiteye ulaşabilir. Küçük düzenlemelerle trafik sorunu çözülebilir. Kuzey Ege Çandarlı Limanı, konteyner limanın yanı sıra gemi tedarik, depolama, soğuk hava depoları, gemi inşa bölgesi olarak planlanmalı ve mutlaka Yeni İpekyolu Projesi’nde yer almalıdır. Aliağa’daki limanlar, Çandarlı ve İzmir Limanı, lojistik merkezler ve bağlantı yollarıyla birbirleri ile bağlanmalıdır” dedi.
 
 
   
P
S
Ç
P
C
C
P
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10


Etkinliklerinizi etkinlik@izmir.com.tr
e-posta adresimize gönderin, yayınlayalım..