KENT REHBERİ

• Nöbetçi Eczaneler
• İzmir Hakkında
• Turizm ve Seyahat
• Konsolosluklar
• Muhtarlıklar

HAVA DURUMU


13°C

13°C

14°C
Salı Çarş. Perş.

YENİ ÇIKAN KİTAPLAR

İmkansız İlişkilerden Mümkün İlişkilere
Yolcu
Düşündüğün Gibi Değil
Zafer Sızlanarak Kazanılmaz
Harflerin Dansı

HAFTANIN KİTABI

Delilik Günlüğü

“Daha dün gibi hatırlıyorum,” dedi fısıldayarak.
“Hiç kimse ilk kurbanını nasıl öldürdüğünü unutmaz.”

Henry Cutter çok insan öldürmüştür, hem de pek çok. Ama bu cinayetler yalnızca onun hayal dünyasındad


  Tübitak Destekli Çevre Eğitimi 25.01.2019 / 00:00  
   DEÜ’DEN TÜBİTAK DESTEKLİ ÇEVRE EĞİTİMİ

 

Dokuz Eylül Üniversitesi(DEÜ) Mimarlık Fakültesi yürütücülüğünde, Konak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile ortaklaşa sürdürülen ve 6 ortaokulda uygulanan 'Küçük Tasarımcılar için Doğa ve Mimarlık Projesi' tamamlandı. Proje kapsamında eğitmenlerin rehberliğinde öğrencilerin grup çalışmaları yaparak gerçekleştirdiği ortak tasarımlarından oluşan bir sergi açılacak.

 

DEÜ Mimarlık Fakültesi tarafından yürütülen 'Küçük Tasarımcılar için Doğa ve Mimarlık Projesi' bu yıl da TÜBİTAK 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında 6 ortaokulda uygulandı. Projenin gerçekleştirildiği, 9 Eylül Ortaokulu, Boğaziçi Ortaokulu, Fatih Mehmet İmam Hatip Ortaokulu, Gazi Ortaokulu, Mimar Sinan Ortaokulu ve Saliha Hüseyin Özyavuz Ortaokulu’nda eğitmenler öğrencilere çevre bilinci ve doğayı koruma konularında bilgiler verdi. 

Dr. Öğr. Üyesi Ebru Güller yürütücülüğünde, Doç. Dr. Ayça Tokuç, Dr. Öğr. Üyesi Kutluğ Savaşır, Dr. Öğr. Üyesi Gülden Köktürk, Muammer Çiftçili ve rehberler Can Taşpınar, Canan Gözde Gür, Fahri Adem Man, Gülcan Gürsoy, İmre Özgen ve Zeynep Serra Güneş’in aralarında bulunduğu 6 ay süreli projenin etkinlik süreci bu ay tamamlandı.

Çevre bilincinin kazandırılması ve bunun kalıcılığının sağlanması için çocukluk çağında benimsetilmesi gerektiğini kaydeden Dr. Öğr. Üyesi Ebru Güller, “Bu farkındalıkla kurguladığımız ‘Küçük Tasarımcılar için Doğa ve Mimarlık Projesi’ni birbirini tamamlayan farklı etkinliklerden oluşturduk. Atölye çalışması ve öncesindeki etkileşimli etkinliklerle, çocukların oynarken eğlendiği ve eğlenirken öğrendiği interaktif bir süreç hazırladık. Bu süreçte, öğrencilerimiz çevreyi gözlemledi, yorumladı, kendi yaratıcılıklarını bireysel ve grup çalışmaları aracılığıyla keşfederken iki ve üç boyutlu ifade becerilerini geliştirdi” dedi.

 

MİMARİ TASARIMLAR SOMUTLAŞIYOR

Bu etkinliklerde, öğrencilerin gözünden doğal çevre algısı sorgulanırken, çevre sorunlarının tespit edildiğini belirten Dr. Öğr. Üyesi Mimar Ebru Güller şöyle konuştu:

"Çocuklarımızla grup çalışmaları ile oluşturdukları senaryolar doğrultusunda, çevre dostu canlılar için yuva tasarımları geliştiriyoruz. Doğadan esinlenen, özgün mimari tasarımlarını çizimler ve maketlerle somutlaştırıyoruz. Ayrıca öğrenciler robotik kodlamayla tanışırken eğlenceli oyuncaklar yardımıyla da canlılar hakkında bilgi ediniyorlar. Sonuç olarak, Küçük Tasarımcılar İçin Doğa ve Mimarlık Projesi’nde öğrenciler doğayla buluştukları etkinlikler bütününde, eğlenirken çevreye karşı sorumluluklarını da fark etmiş oluyorlar. Bu proje kapsamında öğrencilerimizle hazırladığımız tasarımları da sergilemeyi planlıyoruz.”

 
   
P
S
Ç
P
C
C
P
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12


Etkinliklerinizi etkinlik@izmir.com.tr
e-posta adresimize gönderin, yayınlayalım..