KENT REHBERİ

• Nöbetçi Eczaneler
• İzmir Hakkında
• Turizm ve Seyahat
• Konsolosluklar
• Muhtarlıklar

HAVA DURUMU


13°C

13°C

14°C
C.tesi Pazar P.tesi

YENİ ÇIKAN KİTAPLAR

İyi Uykular Pollyanna
Aluşta'dan Esen Yeller-Bir Kırım Türküsü
Gölgenin Gölgesi
Kral Lear
Doktor Moreau'nun Adası

HAFTANIN KİTABI

Abartma Tozu

Bir sabah uyandık ve bizim kasaba toptan delirdi.

Annem sağlıklı yaşam uğruna evi dev bir organik tarım alanına dönüştürdü.

Babaannem sevimli, minnoş pansiyonunu oteller zinciri yaptı.

Babam daha çok para




Platon'un Mağarasından Kaçış

Tür : Belirtilmemiş
Sanatçılar : Burak Delier, Avi Krispin
 
Ayrıntılar : Monitor, 2019'un ilk sergisini, Burak Delier ve Avi Krispin ile açıyor. Sistemin parçasına dönüşerek kaybolan bireye odaklanan ‘Platon'un Mağarasından Kaçış' başlıklı sergi, 3 Mayıs'ta Originn'de.

 
Kültür için Alan tarafından desteklenen Monitor, 2019'un ilk sergisinde, Burak Delier ve Avi Krispin'i ağırlıyor. Kapitalist üretim sürecinde, bütünde işleyen sistemin parçasına dönüşerek kaybolan bireye odaklanan Platon'un Mağarasından Kaçış başlığını taşıyan sergi, 3 Mayıs Cumartesi günü, Originn'de izleyiciyle buluşuyor.
 
“'Kişi' (person) sözcüğünün ilk anlamının ‘maske' olması büyük olasılıkla basit bir tarihsel rastlantı değildir. Daha ziyade herkesin her zaman ve her yerde, az çok farkında olarak belli bir rolü oynadığı gerçeğinin kabulüdür bu. ... Biz birbirimizi bu roller içinde tanırız; bu rollerde kendimizi tanırız.”
 
Yansıtan tek bir yüzeyin varlığının, hareketlerin seyrini belirlediği varsayıldığında, bedeninden çıkan emarelerin izleyicisine dönüşen kişinin kendiyle baş başa kalma olasılığından bahsetmek mümkün müdür? Benlik, görebilecek hiçbir göz, yansıyacak tek bir yüzey olmadığında karşılaştığımız mı, yoksa yansıyana karşı yansıyanla birlikte geliştirdiğimiz ayakta kalma biçimi midir?
 
Çalışmalarını ve yaşamını Amsterdam'da sürdüren İsrail doğumlu sanatçı Avi Krispin'in, There Was a Time When Men Died for Honorisimli videosunda, gecenin geç saatlerinden gün doğumuna dek sürdüğü aracıyla, terk edilmiş bir deponun önünde durup, az sonra bürüneceği rolüyle tutarlı olma adına hazırlık yapan birini izleriz. Dövüş kulübü görünümündeki bu bir araya geliş, gruba dahil olanlar için terapi niteliğindedir. Sosyal statü ve iktidar minvalinde biçimlenmiş toplumsal rollerin gerekliliklerini, buradaki dışavurum tekniğiyle yerine getiren bir grup erkek, özolduğunu varsaydıkları benliklerine, performans süresince sahip olurlar. Gruptakilerin performans sonucu ulaştıkları öfori hâlini uzaktan izleyen yeni üye ise, henüz vitrinin arkasında durmaktadır.
 
Yaşamını ve çalışmalarını İstanbul'da sürdüren Burak Delier'in Songs of the Possessedismini taşıyan videosunda, işyerindeki ilişkilerin yönetiminde kullanılan bir eğitim yönteminden sahne izleriz. Çalışma alanındaki ilişkileri yönetmenin, burada ortaya koyulan üretimden önemli hale geldiğini belirten sanatçının işinde, tepkileri anlık değişen beyaz yakalı çalışanlar, nihai amaca hizmet ettiklerinin farkında olmaksızın, kendileri için geliştirdikleri en doğru stratejiyi uygulamaya alırlar. Çalışanların büründükleri karakterler kimi zaman birbirine düşmanca tavır sergilese de iki tarafın da fayda göreceği konularda anlaşma sağlanabilir. Erving Goffman, bu durumu, karakter dışı iletişimde danışıklık türü olarak ifade eder.
 
Bir grubu bir arada tutan ve hareketlerine yön verenin, ideoloji arkasına gizlenen asıl hedef olduğunu varsaydığımızda, kişi, herhangi bir gruba dahil olduğunda birey halini koruyabilir mi? Toplumsal beklentilerin hakimiyetinden kurtulup sınırlı özgürlükalanının dışına çıkmak ve performansın sona erme olasılığını sorgulamamız için çağrıda bulunan Platon'un Mağarasından Kaçış, 24 Mayıs'a dek Originn'de ziyaret edilebilir.




P
S
Ç
P
C
C
P
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9


Etkinliklerinizi etkinlik@izmir.com.tr
e-posta adresimize gönderin, yayınlayalım..